اخبار

یادداشت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی

یادداشت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان به مناسبت27 اردیبهشت ماه، روز ارتباطات و روابط عمومی یادداشتی منتشر کرد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، میثم نمکی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان یادداشتی به مناسبت 27 اردیبهشت ماه، روز ارتباطات و روابط عمومی منتشر نمود.

در متن این یادداشت آمده:

منش و روش حلقه مفقوده روابط عمومی

پیچیدگی ساختار مدیریتی، توسعه علوم و تکنولوژی و گسترش مکانیزم تولیدات فکری و فنی، سبب ایجاد فضایی متفاوت و موجب تغییرات رفتاری و کارکردی در حوزه ی برونداد اطلاعات شده و سیستم ارتباطات را دچار تحول نموده است.

زمانی که نظام مدیریتی،غایت و نهایت یک حرکت بنیادین و سرآغاز یک جهش جدید باشد طبیعتاً بر حساسیت و اهمیت مقوله ارتباطات افزوده می شود به ویژه آنکه پدیده ارتباط و ابزاری که می‌تواند در ساز و کار و چگونگی کیفی این مقوله مؤثر واقع شود از جمله اصولی است که اولاً تابع نوعی مکانیزم است و ثانیاً تبیین کارکرد همه جانبه آن تنها به واسطه رعایت قواعدی امکان پذیر خواهد بود.

« روابط عمومی» که امروز از آن بیشتر به علم یاد می‌شود، سر فصل مشترک همه موفقیتها و کامیابی ها و شکست ها و ناکامی های مدیریتی و سازمانی است یعنی اینکه نسبت به سیاست‌های مدیریت، وظیفه سازمانی و بازخوردهای اجتماعی هر چه باشد گزاره هایی مناسب برای سنجش و ملاک موفقیت یا ناکامی ساختار سازمانی خواهد بود و تا زمانی که میان این اضلاع سه گانه همگونی و هم سانی صورت نبندد، چالش های جدی همچنان فضای کاری را با مشکل و ابهام مواجه خواهد ساخت.

 بنا به شهادت کارکردها و نمودارها « نهاد روابط عمومی » در ایران، میان دو حوزه روابط عمومی های دستگاه های دولتی و سازمانهای خصوصی آن فاصله بسیاری وجود دارد و عموماً شاید بتوان اذعان داشت که از جنبه عمل گرایی مؤثر، سازمان‌های خصوصی اهمیت و حساسیت نهاد روابط عمومی و تاثیر شگرف آن بر تبلیغات و مبادلات و تجارب (بازاریابی و عرضه) را بیشتر درک کرده‌اند و یا حداقل چنین به نظر می رسد که تلاش های علمی نهادهای خصوصی در مورد روابط عمومی موفقیت آمیزتر بوده است.

 مهمترین عامل دخیل در این امر را باید در انگیزه ها و انگیزش ها و هدف ها دانست.

 وقتی مدیر سازمانی توانست نگاه،ذهنیت و فضای حاکم بر افکار خارج از سازمان را نسبت به درون سازمان خود به واسطه نهاد کارآمد روابط عمومی- در یابد طبعاً برنامه ها و برنامه ریزی های او در ترسیم افق آینده سازمان اثر بخش تر خواهد بود و علی القاعده در این حوزه کسانی باید زمام امور را به دست گیرند که از سوی حافظ منافع سازمان خود باشند و از طرفی رضایت خاطر مخاطبین را جلب کنند.

لازمه تحقق این مهم، دو اصل اساسی است یکی منش و دیگری روش است و به عبارت دیگر مدیران روابط عمومی کسانی باید باشند که ذاتاً و با الفطره زمینه‌های اجتماعی قوی در نهادشان مستعد پرورش بوده باشد و سویی با کسب معلومات و اطلاعات به روز، روشمندانه( عالمانه) به تحولات و تأثیرات مورد نظر دست یابند و تا زمانی که اتخاذ روش عالمانه و نیز منش ذاتی ایجاد ارتباط با دیگران توامان فراهم نباشد تعادل و توازنی در به مقصود رسانیدن رسالت برقرار نخواهد شد.

میثم نمکی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۲:۳۰
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید